Pages

August 24, 2013

.Luar biasa.




Hari tu~

"Dia itu nampak lain. Gaya macam best student aja."

"Memang pun. Tapi kita nampak biasa kan? Cuma kagumnya dia ni. Selalu senyum. Al Quran pulak sentiasa ada di sisi. Tak pernah lekang. Ada masa dia murajaah. Kita nak buat dosa pun jadi serba salah. haha" 

---


Hari ni~

"Eee.. bagi tahulah apa yang lainnya dia tu? Cuba listkan kebaikan dia. Mana tahu boleh terap?"

"Huh. Mungkin sebab hubungan dia dengan Allah tu kuat. Lagipun, setiap pagi bila nak solat subuh mesti dia dah ada dulu sambil baca quran. Bukan sehari tapi tiap hari!"

---


Bismillahirrahmanirrahim..

"QAD AFLAHAL MUKMINUUUUUUN"
Sesungguhnya pasti kejayaan buat orang yang beriman

Sudahlah QAD! Ta'kid di situ.
Tambahan bukan falah, tetapi AFLAH. Paling berjaya tahu.

Siapa tak nak itu err =='

---


Saya suka dengan quote
'Keajaiban seorang mukmin'


Sebab tak semua orang mampu menjadi 
mukmin ajaib yang luar biasa!


Dan betapa 
Kita sangatlah teringin untuk menjadi yang luar biasa
Lebih lagi pada pandangan Allah :')


Hakikatnya,

Seseorang itu mampu kelihatan luar biasa
Bila mana buah amalnya sentiasa istiqamah 


Lebih lagi kalau dah dapat tarbiyah Ramadhan selama sebulan
tambah sikit lagi 10 hari cukup 40 hari 


Gerenti kekal dan istiqamah! 
InsyaAllah.



Ya Allah moga Engkau tetap memberi kami kekuatan dalam menjadi hamba yang terbaik pada pandanganMu. Dan terimalah setiap inci amal kebaikan kami ya rabb.. 


#keep.pray.4.ummah.islam#



August 20, 2013

.Nuuuuuun.




Adakalanya sesuatu perkara yang sudah lama kita tinggalkan,
Sedikit pelik untuk kita mulakan kembali sebagai catatan kehidupan


Masih tidak cukup lagikah Tafsir al Qalam yang diperolehi
dalam meniti hari?


*Paksa diri. Sila-sila*


Nuuuuuun. Wal Qalami wa maa yasturuun.


Satu peluru hanya mampu menembus satu kepala, tapi satu tulisan mampu menembus ribuan bahkan jutaan kepala – Sayyid Qutb