Pages

August 06, 2012

.TAQWA Awards!


Bismillah..

Hanya tinggal separuh masa kedua....

Kita sudah pun masuk ke separuh kedua bulan Ramadhan. Separuh kedua ini biasanya pusingan penentu. Jika kita umpamakan Ramadhan ini seperti perlawanan bola sepak, separuh masa kedua bukan lagi ruang untuk cuba-cuba mengintai pihak lawan, berkhayal mencari strategi dalam bayangan atau sekadar berlari turun naik padang tanpa arah tujuan. Semua orang sudah mesti tahu apa peranan masing-masing dan sudah tiba masanya untuk bertindak dan menyerang.

Apakah jaringan kita setakat separuh masa kedua ini? Andai masih 0-0, perlu dikaji apa yang tidak kena! Andai kita sudah mendahului dengan jaringan 1-0, syukurlah kepada Allah. Namun, kita belum selamat. Pasukan Nafsu masih terlalu hampir untuk membuat jaringan persamaan.

Mereka tidak henti-henti menyerang. Sedangkan pertahanan kita semakin keletihan.

Tambahlah bilangan bola yang berjaya dibawa melepasi pertahanan Pasukan Nafsu yang degil itu. Biar jarak kita di zon selamat.

Namun, kalau sudah masuk pusingan kedua, masih lemah ditinggalkan masa, kamu diambang KEKALAHAN. Piala Taqwa, bakal jatuh ke tangan pihak lawan, yakni Pasukan Nafsu yang tidak pernah mengenal erti ketaqwaan itu sendiri. Malah untuk mengenangnya, jauh sekali.

Ia hanya mahu merampas Piala Taqwa dari genggaman kita bertahun-tahun. Ia juga mahu melihat, Piala Taqwa itu tidak berada ditangan kita

Apakah musim depan kita berpeluang untuk masuk ke gelanggang? Tiada seorang pun yang berani memberikan jawapan, bahkan jurulatih terhandal pun tahu masa yang ada di tangan kita hanyalah sekarang. 

Masa lalu telah berlalu, masa hadapan kitalah penentu!

Apakah masih ada ruang untuk berlengah? Anda punya jawapan sendiri..

"Taranformasi Ramadhan"





2 comments:

Anonymous said...

Mabruk! hebatlah, analogi yang sgt dekat di hati.like2:)
~~Mujhse dosti karoege!

Mawar Putih said...

>Anonymous, thanks to Allah.