Pages

Wednesday, July 4

.Cinta orang beriman.


Bismillah..

"Assalamu'alaikum... rindu!"
"Wa'alaikumussalam.. cinta!"

Senyap.
Kedengaran tangisnya yang cuba ditahan.

"Enti, kalau turun jangan lupa singgah sini.."
Terngiang-ngiang suaranya . Wallaweh, ini sudah rindu tahap 'gaban'.

'Ya Allah kuatkan dia di sana'

Minggu lepas, saya berpeluang mengikuti Ummi ke Daurah Ta'hil buat para Murobbi. Saya sekadar menjadi 'bodyguard' Ummi. Nama pun mengikuti program. Mana boleh sesuka hati saja hendak keluar. Jika nak keluar pun, mana ada kereta. Usah dikatakan tiada kereta. Masalah utamanya adalah si penulis yang 'penakut' untuk memandu kereta. Heh!

Banyak songeh kan?

Melihatkan papan tanda 'exit' Petaling Jaya, Shah Alam, Damansara, mata ini seolah-olah bertambah-tambah powernya. Huish, kenapa kabur sangat nih? 

"Mereka di sekitar ini.."
"Muallim, beloklah. Hantar saya kat sini"
Suara hati yang bisu meronta-ronta jauh di lubuk hati.

*kesat air mata*

***

Beginilah cinta-cinta orang beriman. 'Couple' kami halal. Dan ianya tidak tertakluk kepada seorang dua sahaja. Keliling pinggang lagi baik dan sangat dialu-alukan. Islam itukan syumul. Semua insan boleh merasai nikmatnya berada dalam naungan Ukhwah kerana Allah. 

Namun, sebagai seorang dai'e yang celik! Kita tidak seharusnya lemah. Kalau terus rindu-merindu sehingga tidak bergerak kerja dakwah, jangan diimpikan untuk memperoleh Syurga Allah yang Super Indah itu. Jadinya, bersederhanalah kita dalam apa jua perkara. Okeh!

Itulah specialnya cinta orang beriman ni. Sweetkan? ^.~

No comments: