Pages

Friday, September 7

.Musafiran kedua.


Bismillah..

Syukur kepada Allah, akhirnya diri ini telah menjejaki bumi Urdun yang selama ini hanya dalam impian yang belum menjadi kenyataan. Tetapi kini, Allah mudakan sebuah perjalanan, pengembaraan buat insan kerdil ini.

Pertamanya, beribu-ribu kemaafan tulus dari hati ini buat semua sahabat, junior, guru-guru dan yang paling utama adalah kakak chenta serta ahli 'circle bahagia' kami kerana tak dapat jumpa buat yang terakhir kali. Mungkin?

Keduanya, terima kasih kepada mereka yang mentipkan doa dari jauh buat insan yang kerdil ini. Terutamanya,Ummi dan Ayah yang tidak putus meletakkan sebuah tanggungjawab yang tinggi agar anaknya ini bersungguh dalam setiap perkara. Lebih lagi BELAJAR. InsyaAllah, I'll do my best and be the BEST!

Ya, kali ini adalah musafir saya yang kedua. Setelah menjejaki Bumi Eropah tujuh bulan yang lalu, Allah mengganjari nikmat menatap Bumi Urdun pula.

Saat kaki menjejak, debu pasir menghiasi pandangan. Walau siang terik dipancar silau matahari, namun disusuli nikmat angin dariNya.

Banyak ibrah yang diperoleh sepanjang sehari memerhati. Sememangnya berbeza. Cukup berbeza. Namun, itulah yang Allah ingin ajarkan dari perkataan 'Hijrah' itu sendiri yang maksud 'perpindahan'.

Bak kata Ummi, "Kita perlu jadi transformer yang terbaik!"

Biiznillah, AKU MULAKAN LANGKAH!



No comments: