Pages

Thursday, February 16

.Ben Nevis.

Bismillah..

" Today sunshine is not happy. Sunshine is sad.." kata Farhan.

pemandangan Ben Nevis dari kejauhan

Awan yang mendung seakan membayangkan yang matahari akan berselindung terus di balik awan yang menutupi. Kabus yang memenuhi juga menyebabkan suhu berkurangan.


Perjalanan kami ke Glenco memakan masa 3 jam menaiki kereta. Rasa agak pening sedikit. Maklumlah, dah sebulan tak naik kereta.^^


Bergerak seawal jam 8pagi sampai ke glenco kira-kira jam 11 pagi. Berhenti lunch di Fort William. Makan makanan yang di bawa dari rumah. Mee goreng saja. Tiada nasi lemak... Sebab apa?? tak pandai masak lagi.. hehe. Tak apa, nanti saya belajarlah.



Grr... Angin yang bertiup amatlah dingin. Seakan menetap di dalam peti ais. Alhamdulillah mendung saja, tak pula langit tu menitiskan air mata.. ", Kalau tidak, darah pun mungkin tak mahu berjalan di laluan tubuh.

Kami ke puncak Ben Nevis dengan menaiki cable car. Tak gayat sangat. Melainkan naik cable car yang tak bertutup pintu. Macam duduk dibangku.. kaki terjuntai ke bawah. Memang adventure!! tapi belum cukup tabah lagi untuk naik ke level yang seterusnya.


Kebanyakan pelancong yang datang ke sana, bermain ski. Huh, saya sekadar berpakaian biasa dengan kasut saya yang berjasa ini, bertahan jugalah di dataran snow tu.

berguna juga kasut ini. 

Habis mendaki, pijak salji, baling salji, duduk atas salji, semua yang berkenaan dengannya.. kami singgah di cafe. Minum kopi. Huh.. pahitnya + panas. Memanglah.. 'kaw-kaw' punya.


Sepanjang perjalanan berhenti juga di tepi-tepi jalan. Snap! ...snap!.. dan Snap!. Tak pasal-pasal perlu jadi model kak fatin. Bila berjalan dengan photographer terlatih.. begitulah ceritanya.

alhamdulillah sampai ke rumah, langit sudah bertukar wajah.. Rindu pula saya pada Ben Nevis...

Subhanallah..
Subhanallah..
Subhanallah..

cantik sungguh ciptaanMu Ya Allah..

No comments: