Pages

Thursday, February 23

.Nak join.

Bismillah..
sesungguhnya orang yang beriman itu berbeza dengan yang lain

Alhamdulillah masih lagi Allah memberi saya nyawa dan jiwa untuk hidup. Tanpa jiwa mungkin saya hanya hidup seperti mayat hidup yang tidak punya perasaan. Saya dapat merasakan tika ini saya tak punya banyak ilmu. Pendek kata...


lemah.


Penulisan saya juga terkena tempiasnya. Melambangkan yang saya ini tidak menaip dengan hati. Tapi kali ini, saya lain. Sebab saya punya pengharapan yang amat tinggi. Saya berharap agar Allah membuka jalan untuk saya join!


Saya baru dapat tahu daripada kak Rabiatul adawiah, mengenai program yang diadakan di Manchester minggu ni. Bermula hari sabtu pagi. Sampai bila saya tak pasti. Tak sempat berbalas mesej lagi. Al-maklumlah berhubung melalui medium facebook sahaja.


Saya pun explore mengenai adik usrah kak Rabiatul adawiah. Kak Maisarah Takhiuddin namanya. Tak pasti sama ada dia pergi naik kereta api atau kereta sahaja ke Manchester. 


Sabtu ni juga, ada open house di rumah kawan Ummi Yatie. Makan nasi kerabu tu...
Tapi yang paling utama adalah rohani saya. Dia juga perlukan makanan. Fizikal? cukup-cukuplah tu.


Jika dahulu, saya merasakan sayalah orang yang paling sibuk disekolah.
Jika dahulu, saya merasakan sayalah orang yang paling utama mengadakan program disekolah.
Jika dahulu, saya merasakan sayalah orang yang paling jarang berada di dalam dorm.


Tapi kini?


Saya rasa kelapangan yang amat sangat. Benarlah kata senior saya, bila dah keluar nanti kita akan rasa macam lapang. Sampai tak tahu nak buat apa. Saya tahu betapa ramainya orang yang cemburukan kami. Sebab bebas dari segala exam! kerja! dan macam-macam lagi. Sedangkan pemuda seperti kami amat diperlukan kekuatannya. Baik dari segi mental mahupun fizikal.


Saya berharap saya dapat join program tu. Saya nak pergi.. Saya nak pergi... 


Saya tahu,
Mereka mencemburui saya.. *pergi UK
Tapi saya lagi cemburu pada mereka..


STAM? R2S2 ? LKD ? kerja?? hehe itupun nak jelous! sudah semestinya...
Mereka dikelilingi sahabat.. yang dapat memberikan sumber kekuatan. Saya?? amat perit untuk menguatkan diri sendiri. Saya harap awak faham.. 

Ya Rahman Ya Rahim..
Izinkan aku untuk mengikuti program itu
Masaku di sini tidak lama lagi
Izinkan aku untuk mengecapi nikmat ukhwah
di bumiMU yang luas ini..
Ku mohon Ya Allah..
Ku mohon.. 

No comments: