Pages

Tuesday, February 21

.Recite Quran.

Bismillah..

'Sebaik-baik manusia
adalah orang yang mempelajari al-Quran dan mengajarkannya'

super duper hero!

Sedang saya bermain bersama Farhan, tiba-tiba ada sesuatu yang mengusik jiwa saya.

" Okay Spiderman, let's we recite Quran.." ungkapan itu membuatkan aku terjeda.

" Common kakak Nabila. Let's play together. You hold Buzz." 

Arahannya memintas lamunanku. Recite Quran?? Bibir mengukir senyuman.

" Okay spiderman, you teach me how to recite Quran.."

Sekadar mengujinya.

" A.. Ba.."

" Then??"

" I don't know.." Huh, bukan hari tu dah baca sampai 'tha' ke?? lupalah tu. Tapi hati ini terasa gembira sebab dia mengingatinya. Usaha membuahkan hasil.

Pernah suatu hari, dia kata pada Ummi Yatie..

" Mama, read me a doa "

Ummi Yatie pun membacakan padanya al-Fatihah.

" No. No that's one..It just like a sing. " Oh..ho. Zikir rupanya. Ya sememangnya kalau saya 'popok' dia. Zikir yang akan dialunkan. Alhamdulillah..

Dia suka.

Saya suka.

Allah lagi suka.

 .La..ilaha...illah...
..La..ilaha..illah..
..La.. ilaha..illah..muhammada..rasulullah..

'kalimah agung yang akan memberatkan timbangan amal'
Juga merupakan password menjejaki Jannah Allah


No comments: