Pages

Wednesday, February 8

Merentas benua

Sepanjang perjalanan ke sini amat mendebarkan. Perjalanan yang seolah-olah berputar ke belakang dirasakan teramat lama. Kata Ummi saya sematkan di hati ' jangan fikir bukan-bukan. Bayangkan nampak muka ayah Mi je'


..Hanya Tuhan Yang Tahu..

saya berdoa di dalam hati agar dipertemukan dengan seseorang yang juga mencintai Allah. seolah-olah Allah mendengari doaku dan memberiku seorang teman di KLIA sehingga ke Dubai. Namanya Atieh. Tinggal di Iran. Betapa baiknya jasa dia, hanya Allah yang mampu membalasnya. Saya juga terfikir mampukah saya jadi seperti dia? seperti mana dia membantu saya?? soalan yang tiada jawapan..



saya terbang menaiki Emirates air line. 
'Betulkah aku di atas awan?'

gajet canggih yang menemani ku selama berbelas jam


dari KLIA ke Dubai selama 7 jam. Transit di Dubai 6 Jam. dari Dubai ke Glasgow 7 jam.
Masya-Allah penat juga badan.

Alhamdulillah sampai juga saya ke Bumi UK ni. 

Apabila jejaknya kaki ke tanah Europe ini, angin sejuk dingin menyerbu wajahku dengan lembut. Yang terdetik hanya ucapan 'Subhanallah.. Sejuknya!'~
Apa-apa pun thank you Allah.

No comments: