Pages

Wednesday, February 8

usrah online

Alhamdulillah setelah dua minggu saya menetap di benua ini, saya akhirnya menjumpai 'USRAH'
gembiranya hati... ^^

Pada mulanya,
Contact number saya dah dapat daripada seorang akh alumni. Isteri dia punya kawan punya naqibah hehe. Cuba di dail... tit!! tiada jawapan dari sana. hati sedikit hampa. Tetapi tidak bermakna putus asa.

Satu hari saya dapat message daripada kak Nusayba. Isteri Akh tadi. Senyuman mekar bak bunga di taman. :)
kami berkenalan dan dia kata ada usrah malam tu. 'usrah online' pukul 8.30 malam. Ok set!!

Bila saya on..FB, pastinya saya tercari-cari empunya diri. Namun masih tak muncul. Seorang daripada ahli usrah dapat dikesan. haha namanya kak Rabiatul adawiah.

' awak janganlah sedih sorang2 dekat glasgow ni. Kalau awak nak maklumat apa2 nanti kita email kat awak. Kita dekat aberdeen. 2 orang dekat Glasgow. Dan ada juga di Dumfries. semua jauh2. jadi kita usrah onlinelah' 


' awak. onlah Skype!. nanti kita add. Kami usrah guna skype' 


SKYPE?? hati saya jadi geli hati. Entahlah.. saya tak tahu perlu cakap bagaimana.. Terasa hebat! bila mukmin itu ingin bersatu, apa jua cara digunakan selagi hati ingin dekat dengan Yang Maha Esa.

Keesokannya, bapa sedara saya kata..

' Kak ngah ahli usrah kak ngah tu isteri kawan Ayah Mi '

' Hah?? iye ke. Dia dah kahwin? tak tahu pulak '

' Haah, tengah mengandung rasanya. Yelah usrah online.. mana nampak '

Ayah Mi gelak berdekah2 tak boleh 'handle' huh.. gelakkan saja lebih. Tapi ada benarnya. Saya rasa sangat kelakar. Apa2 pun.. Hmm memang dunia ni kecil rupanya..

No comments: